Show simple item record

dc.rights.licenseCC-BY-NC-ND
dc.contributor.advisorVelden, A.W.T. van der
dc.contributor.authorStevens, M.M.A.
dc.date.accessioned2014-02-05T18:00:39Z
dc.date.available2014-02-05T18:00:39Z
dc.date.issued2014
dc.identifier.urihttps://studenttheses.uu.nl/handle/20.500.12932/16101
dc.description.abstractFilmanimatiestudio Soiuzmul’tfil’m en regisseur Fyodor Khitruk hebben eind jaren zestig en begin jaren zeventig drie korte animatiefilms gemaakt over de beer Vinni-Pukh. Dit is de Russische versie van Winnie-the-Pooh. Zowel de inhoud als de tekenstijl van de films verschillen aanmerkelijk van het Britse originele boek. Vanuit een imagologische insteek, wordt er in deze thesis onderzocht op welke manieren er sprake is van een geconstrueerde ‘Sovjetisering’ van Winnie-the-Pooh. Vandaar is er een analyse gemaakt van de mogelijk typisch (Sovjet-)Russische kenmerken die in Vinni-Pukh verborgen zitten. Deze analyse is voornamelijk gericht op het beeldidioom van enerzijds het Britse boek en de films en anderzijds op de typisch Russische aspecten die er op dat niveau zijn toegevoegd aan de films.
dc.description.sponsorshipUtrecht University
dc.format.extent700126
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isonl
dc.titlePooh vs. Pukh: Een analyse van de typisch Russische kenmerken in de films over Vinni-Pukh.
dc.type.contentBachelor Thesis
dc.rights.accessrightsOpen Access
dc.subject.keywordsImagologie, Rusland, Zelfbeeld, Winnie-the-Pooh, Vinni-Pukh, Socialistisch Realisme, OBERIU
dc.subject.courseuuTheater-, film- en televisiewetenschap


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record