Show simple item record

dc.rights.licenseCC-BY-NC-ND
dc.contributor.advisorGerwen, R.C.H.M. van
dc.contributor.authorBootsma, S.R.
dc.date.accessioned2014-01-24T18:00:36Z
dc.date.available2014-01-24T18:00:36Z
dc.date.issued2014
dc.identifier.urihttps://studenttheses.uu.nl/handle/20.500.12932/15747
dc.description.abstractOver kunst in de publieke ruimte, geschikte toeschouwers en locatie-specificiteit. Aan de hand van enkele voorbeelden, waaronder Tilted-Arc van Serra en Banksy, wordt de functie van kunst in de publieke ruimte besproken en worden de voorbeelden geëvalueerd in het licht van die functie. Een theorie van Richard Wollheim, het begrip locatie-specificiteit (van het Engelse site-specificity) en een theorie van Aldo Rossi worden gebruikt voor die evaluatie en om oplossingen voor de ontdekte problemen te bespreken. Het gaat in het werk altijd om de rol van de toeschouwer ten opzichte van de kunstwerken in de publieke ruimte en het gaat om het slagen van die werken als zijnde kunstwerken in de publieke ruimte.
dc.description.sponsorshipUtrecht University
dc.format.extent677398
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isonl
dc.titleKunst in de publieke ruimte
dc.type.contentMaster Thesis
dc.rights.accessrightsOpen Access
dc.subject.keywordskunst, publieke ruimte, site-specificity, locatie-specificiteit, Tilted-arc, Banksy, Rossi, Wollheim
dc.subject.courseuuWijsbegeerte


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record