Show simple item record

dc.rights.licenseCC-BY-NC-ND
dc.contributor.advisorEvers - Vermeul, J.
dc.contributor.authorMarchal, J.T.
dc.date.accessioned2014-01-20T14:36:59Z
dc.date.available2014-01-20T14:36:59Z
dc.date.issued2014
dc.identifier.urihttps://studenttheses.uu.nl/handle/20.500.12932/15716
dc.description.abstractBinnen dit scriptieonderzoek is onderzocht of het herhaald uitvoeren van gesprekstaken met moedertaalsprekers een positief effect heeft op de spreekvaardigheid van tweedetaalverwervers. Er zijn verschillende studies bekend waarin een effect van taakherhaling beschreven wordt, maar deze resultaten zijn niet eenduidig. Daarom is het belangrijk om het effect van taakherhaling nogmaals te onderzoeken. Daarnaast wordt onderzocht welke rol het onderwerp en eventuele hulpmiddelen hierbij invullen. De volgende onderzoeksvraag staat centraal: wat is het effect van het herhaaldelijk uitvoeren van taken op de spreekvaardigheid van tweedetaalverwervers en welke rol spelen het onderwerp van de taak en mogelijke hulpmiddelen hierbij? Deze vraag is onderzocht door spreekprestaties van tweedetaalverwervers te beoordelen tijdens de uitvoering van gesprekstaken met moedertaalsprekers.
dc.description.sponsorshipUtrecht University
dc.language.isonl
dc.titleDe effecten van taakuitvoering. Verbetert de spreekvaardigheid van T2’ers door het herhaaldelijk voeren van gesprekken met T1’ers?
dc.type.contentMaster Thesis
dc.rights.accessrightsOpen Access
dc.subject.keywordsgesprekstaak, taakherhaling, hulpmiddel, spreekvaardigheid, tweedetaalverwerving
dc.subject.courseuuNederlandse taal en cultuur: educatie en communicatie


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record