dc.rights.license | CC-BY-NC-ND | |
dc.contributor.advisor | Evers - Vermeul, J. | |
dc.contributor.author | Marchal, J.T. | |
dc.date.accessioned | 2014-01-20T14:36:59Z | |
dc.date.available | 2014-01-20T14:36:59Z | |
dc.date.issued | 2014 | |
dc.identifier.uri | https://studenttheses.uu.nl/handle/20.500.12932/15716 | |
dc.description.abstract | Binnen dit scriptieonderzoek is onderzocht of het herhaald uitvoeren van gesprekstaken met moedertaalsprekers een positief effect heeft op de spreekvaardigheid van tweedetaalverwervers. Er zijn verschillende studies bekend waarin een effect van taakherhaling beschreven wordt, maar deze resultaten zijn niet eenduidig. Daarom is het belangrijk om het effect van taakherhaling nogmaals te onderzoeken. Daarnaast wordt onderzocht welke rol het onderwerp en eventuele hulpmiddelen hierbij invullen. De volgende onderzoeksvraag staat centraal: wat is het effect van het herhaaldelijk uitvoeren van taken op de spreekvaardigheid van tweedetaalverwervers en welke rol spelen het onderwerp van de taak en mogelijke hulpmiddelen hierbij? Deze vraag is onderzocht door spreekprestaties van tweedetaalverwervers te beoordelen tijdens de uitvoering van gesprekstaken met moedertaalsprekers. | |
dc.description.sponsorship | Utrecht University | |
dc.language.iso | nl | |
dc.title | De effecten van taakuitvoering. Verbetert de spreekvaardigheid van T2’ers door het herhaaldelijk voeren van gesprekken met T1’ers? | |
dc.type.content | Master Thesis | |
dc.rights.accessrights | Open Access | |
dc.subject.keywords | gesprekstaak, taakherhaling, hulpmiddel, spreekvaardigheid, tweedetaalverwerving | |
dc.subject.courseuu | Nederlandse taal en cultuur: educatie en communicatie | |