Show simple item record

dc.rights.licenseCC-BY-NC-ND
dc.contributor.advisorHoogenboom, A.M.E.L.
dc.contributor.authorKerkhof, M.
dc.date.accessioned2014-01-20T14:28:32Z
dc.date.available2014-01-20T14:28:32Z
dc.date.issued2014
dc.identifier.urihttps://studenttheses.uu.nl/handle/20.500.12932/15715
dc.description.abstractAlexandre Cabanel was in de negentiende eeuw een gevierd kunstenaar. Zijn atelier op de École des Beaux-Arts zat altijd vol studenten en tijdgenoten zien hem als een van de grootste academische kunstenaars van de negentiende eeuw. Door het opkomende modernisme in de twintigste eeuw raakt Cabanel zijn positie als belangrijk kunstenaar echter kwijt aan de vroege moderne meesters. Pas in de laatste twintig jaar van de twintigste eeuw komt er weer aandacht voor de academische kunst en voor Cabanel als kunstenaar. In deze thesis wordt er gekeken naar de receptie van de werken van de kunstenaar, Alexandre Cabanel zelf en de academische kunst.
dc.description.sponsorshipUtrecht University
dc.language.isonl
dc.titleTussen kunst en kitsch: de receptie van de werken van Alexandre Cabanel (1823-1889)
dc.type.contentMaster Thesis
dc.rights.accessrightsOpen Access
dc.subject.keywordsAlexandre Cabanel, receptie, academische kunst, kitsch, academie
dc.subject.courseuuKunstgeschiedenis: educatie en communicatie


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record