dc.rights.license | CC-BY-NC-ND | |
dc.contributor.advisor | Emmerik, P.H.A.M. van | |
dc.contributor.author | Schueler, H.M. | |
dc.date.accessioned | 2013-12-20T06:00:36Z | |
dc.date.available | 2013-12-20T06:00:36Z | |
dc.date.issued | 2013 | |
dc.identifier.uri | https://studenttheses.uu.nl/handle/20.500.12932/15596 | |
dc.description.abstract | Zowel de muziek van Hartmann als die van Hauer werd door het naziregime tot à ntartete Musik"verklaard. Beide componisten kozen er desondanks voor in respectievelijk Duitsland en Oostenrijk te blijven. Zij konden in deze periode echter geen composities meer uitbrengen in eigen land. In deze scriptie tracht ik te verduidelijken hoe zij hiermee zijn omgegaan en wat dit voor hun verdere loopbaan betekend heeft. Interessante bijkomstigheid is dat zij beiden een andere kant vertegenwoordigen van de wijze waarop over muziek en haar rol in de maatschappij kan worden gedacht. | |
dc.description.sponsorship | Utrecht University | |
dc.format.extent | 168960 | |
dc.format.mimetype | application/vnd.ms-office | |
dc.language.iso | nl | |
dc.title | Hartmann en Hauer in innere Emigration? Een vergelijking | |
dc.type.content | Bachelor Thesis | |
dc.rights.accessrights | Open Access | |
dc.subject.keywords | Entartete Mujsik; Innere Emigration | |
dc.subject.courseuu | Muziekwetenschap | |