dc.rights.license | CC-BY-NC-ND | |
dc.contributor.advisor | Nell, M.L. | |
dc.contributor.author | Arcken, A.V. van | |
dc.date.accessioned | 2013-12-19T06:00:26Z | |
dc.date.available | 2013-12-19T06:00:26Z | |
dc.date.issued | 2013 | |
dc.identifier.uri | https://studenttheses.uu.nl/handle/20.500.12932/15583 | |
dc.description.abstract | In dit eindwerkstuk wordt het begrip van de startbrief van het Zwitserleven Exclusief Pensioen (ZEP) getest. Er wordt onderzocht in hoeverre de leesvaardigheid van de pensioendeelnemer invloed heeft op het begrip van de startbrief. Pensioendeelnemers hebben een verschillend niveau van leesvaardigheid maar zij ontvangen wel allemaal dezelfde startbrief die zij allemaal moeten kunnen begrijpen. Het doel is om na te gaan welke begripsproblemen er zijn en hoe deze kunnen worden voorkomen. | |
dc.description.sponsorship | Utrecht University | |
dc.format.extent | 706197 | |
dc.format.mimetype | application/pdf | |
dc.language.iso | nl | |
dc.title | Pensioen: eerst begrijpen, dan genieten
Onderzoek naar de invloed van leesvaardigheid op het begrip van de startbrief | |
dc.type.content | Bachelor Thesis | |
dc.rights.accessrights | Open Access | |
dc.subject.keywords | Leesvaardigheid, tekstbegrip, startbrief, pensioencommunicatie | |
dc.subject.courseuu | Communicatie- en informatiewetenschappen | |