Show simple item record

dc.rights.licenseCC-BY-NC-ND
dc.contributor.advisorGeuijen, K.
dc.contributor.authorVijver, I.W.O. van de
dc.date.accessioned2013-12-14T06:00:14Z
dc.date.available2013-12-14T06:00:14Z
dc.date.issued2013
dc.identifier.urihttps://studenttheses.uu.nl/handle/20.500.12932/15546
dc.description.abstractDe jeugdzorgprofessional staat onder druk. Cliënten zijn mondig geworden en stellen hoge eisen aan de professional. Organisaties willen risico' s minimaliseren en werken daarom met tijdrovende registratiesystemen. Tragische incidenten met kinderen die onder toezicht van jeugdzorg stonden, zoals de dood van peuter Savanna, zorgen voor veel kritiek op de jeugdzorg in de media. Hoe kan de kwaliteit van de jeugdzorg verbeterd worden? In de zoektocht naar een antwoord op dit ingewikkelde vraagstuk richt dit onderzoek zich niet op structuren of organisaties, maar op het werk van degenen die de jeugdzorg in de praktijk handen en voeten geven: de jeugdzorgprofessionals. Jeugdzorgprofessionals moeten geen ruimte of autonomie claimen, maar verbonden en weerbaar tegelijkertijd zijn. Leren kan daar een belangrijke bijdrage aanleveren.
dc.description.sponsorshipUtrecht University
dc.format.extent6675656
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isonl
dc.titleDe weerbare jeugdzorgprofessional! Een andere kijk op professionele autonomie in de jeugdzorg.
dc.type.contentMaster Thesis
dc.rights.accessrightsOpen Access
dc.subject.keywordsJeugdzorg, jeugdzorgprofessionals, professionalisering, leren, weerbaarheid, professionele autonomie
dc.subject.courseuuPubliek management


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record