Show simple item record

dc.rights.licenseCC-BY-NC-ND
dc.contributor.advisorLeisink, P.L.M.
dc.contributor.authorJong, A.J. de
dc.date.accessioned2013-12-10T06:00:32Z
dc.date.available2013-12-10T06:00:32Z
dc.date.issued2013
dc.identifier.urihttps://studenttheses.uu.nl/handle/20.500.12932/15484
dc.description.abstractVerschillende studies geven aan dat het gebruik van HR-metrics en -analytics bij kan dragen aan de business partner positie van HRM. In deze scriptie wordt verondersteld dat HR-metrics en -analytics aan een aantal criteria moeten voldoen voordat een dergelijke positie kan worden verworven. In deze scriptie worden die criteria samengebracht in een model en dit model wordt getoetst aan de werkelijkheid. Doormiddel van een enquete onder Nederlandse organisaties (n=102) is de relatie tussen de business partner positie en het gebruik van HR-metrics en -analytics onderzocht. Uit de regressie- analyse blijkt dat het gebruik van HR-metrics en -analytics een matig tot sterk effect heeft op de business partner positie van HRM. Het model dat is opgebouwd met betrekking tot het gebruik van HR-metrics en -analytics blijkt van belang voor het verkrijgen van een business partner positie van HRM. Uit een Chi- kwadraat analyse blijkt namelijk dat het gebruik van HR-metrics en -analytics zowel een strategische als operationele focus moet hebben en daarnaast zowel informatie moet bevatten over organisatieprocessen als over medewerkers.
dc.description.sponsorshipUtrecht University
dc.format.extent1440037
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isonl
dc.titleMeten is weten? Een onderzoek naar de bijdrage van HR-metrics & -analytics aan de business partner positie van HRM
dc.type.contentMaster Thesis
dc.rights.accessrightsOpen Access
dc.subject.keywordsHR-metrics, HR-analytics, SHRM, Business Partner
dc.subject.courseuuStrategisch Human Resource Management


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record