Show simple item record

dc.rights.licenseCC-BY-NC-ND
dc.contributor.advisorSteenman, S.C.
dc.contributor.authorWeide, E. van der
dc.date.accessioned2013-12-07T05:01:02Z
dc.date.available2013-12-07T05:01:02Z
dc.date.issued2013
dc.identifier.urihttps://studenttheses.uu.nl/handle/20.500.12932/15431
dc.description.abstractOndanks dat de theorie veel verschillende voorspelindicatoren van studiesucces suggereert, blijkt uit het empirisch onderzoek dat er slechts acht indicatoren betrouwbare voorspellende waarde hebben in het voorspellen van studiesucces dan wel studie-uitval. Tekstbegrip, de hoeveelheid middelen ter oriëntatie, vooropleiding, extrinsieke motivatie, analyseren, tijdsbesteding aan zowel een bijbaan als verplichtingen & activiteiten toetsen significant in hun samenhang met studiesucces en -uitval. Bovendien zijn in dit onderzoek de verschillen tussen opleidingen en cluster onderling vergeleken. Deze zijn bijzonder opvallend omdat de clusters en opleidingen per discipline andere voorspelindicatoren kennen.
dc.description.sponsorshipUtrecht University
dc.format.extent1656455
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isonl
dc.titleHet voorspellen van succes. Een onderzoek naar voorspelindicatoren van studiesucces bij Windesheim Flevoland.
dc.type.contentMaster Thesis
dc.rights.accessrightsOpen Access
dc.subject.keywordsStudiesucces, Studie-uitval, Voorspelindicatoren, Onderwijs
dc.subject.courseuuBestuur en Beleid


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record