Show simple item record

dc.rights.licenseCC-BY-NC-ND
dc.contributor.advisorvan den Boomen, Marianne
dc.contributor.authorGevel, E.J. van der
dc.date.accessioned2013-10-02T17:00:58Z
dc.date.available2013-10-02
dc.date.available2013-10-02T17:00:58Z
dc.date.issued2013
dc.identifier.urihttps://studenttheses.uu.nl/handle/20.500.12932/15064
dc.description.abstractDeze scriptie is een onderzoek naar de representatie van vrouwen op YouTube. Enerzijds wordt er ingegaan op de statistische verhouding tussen het aantal mannen en vrouwen op YouTube en de verklaring voor het geconstateerde verschil. In de tweede helft ligt de focus op Jenna Marbles. In 2013 is zij de populairste vrouwelijke vlogger. Welke idealen met betrekking tot gender draagt zij uit in haar videos?
dc.description.sponsorshipUtrecht University
dc.format.extent207830 bytes
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isonl
dc.titleDe Vrouwen van YouTube
dc.type.contentBachelor Thesis
dc.rights.accessrightsOpen Access
dc.subject.keywordsYouTube, gender, new media, feminisme, representatie, analyse, ideologie, vrouwen, Jenna Marbles
dc.subject.courseuuTheater-, film- en televisiewetenschap


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record