Show simple item record

dc.rights.licenseCC-BY-NC-ND
dc.contributor.advisorvan Elferen, Isabella
dc.contributor.authorOosterhof, K.
dc.date.accessioned2013-09-23T17:01:02Z
dc.date.available2013-09-23
dc.date.available2013-09-23T17:01:02Z
dc.date.issued2013
dc.identifier.urihttps://studenttheses.uu.nl/handle/20.500.12932/14982
dc.description.abstractIn deze scriptie worden Gordon Calleja's notie van immersie in computerspellen en zijn model van betrokkenheid tijdens het spelen gecombineerd met het ALI-model van Isabella van Elferen, dat gericht is op gamemuzikale immersie. Op die manier worden twee vakgebieden, game studies en muziekwetenschap, samengebracht om een vollediger en diepgaander beeld van immersie in computerspellen te kunnen geven. Daarbij ligt de nadruk op de rol die herhaling in gameplay en muziek kan spelen bij het creëren van (gamemuzikale) immersie. Uit de scriptie blijkt niet alleen dat gamemuziek belangrijk is voor het creëren van immersie, maar ook dat herhaling immersie zowel kan versterken als verzwakken.
dc.description.sponsorshipUtrecht University
dc.format.extent1242891 bytes
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isonl
dc.titleReplay! Gamemuziek, immersie en herhaling
dc.type.contentMaster Thesis
dc.rights.accessrightsOpen Access
dc.subject.keywordsgamemuziek, gamemuzikale immersie, incorporation, Gordon Calleja, ALI-model, Isabella van Elferen, herhaling
dc.subject.courseuuMuziekwetenschap


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record