dc.rights.license | CC-BY-NC-ND | |
dc.contributor.advisor | van Elferen, Isabella | |
dc.contributor.author | Oosterhof, K. | |
dc.date.accessioned | 2013-09-23T17:01:02Z | |
dc.date.available | 2013-09-23 | |
dc.date.available | 2013-09-23T17:01:02Z | |
dc.date.issued | 2013 | |
dc.identifier.uri | https://studenttheses.uu.nl/handle/20.500.12932/14982 | |
dc.description.abstract | In deze scriptie worden Gordon Calleja's notie van immersie in computerspellen en zijn model van betrokkenheid tijdens het spelen gecombineerd met het ALI-model van Isabella van Elferen, dat gericht is op gamemuzikale immersie. Op die manier worden twee vakgebieden, game studies en muziekwetenschap, samengebracht om een vollediger en diepgaander beeld van immersie in computerspellen te kunnen geven. Daarbij ligt de nadruk op de rol die herhaling in gameplay en muziek kan spelen bij het creëren van (gamemuzikale) immersie. Uit de scriptie blijkt niet alleen dat gamemuziek belangrijk is voor het creëren van immersie, maar ook dat herhaling immersie zowel kan versterken als verzwakken. | |
dc.description.sponsorship | Utrecht University | |
dc.format.extent | 1242891 bytes | |
dc.format.mimetype | application/pdf | |
dc.language.iso | nl | |
dc.title | Replay! Gamemuziek, immersie en herhaling | |
dc.type.content | Master Thesis | |
dc.rights.accessrights | Open Access | |
dc.subject.keywords | gamemuziek, gamemuzikale immersie, incorporation, Gordon Calleja, ALI-model, Isabella van Elferen, herhaling | |
dc.subject.courseuu | Muziekwetenschap | |