Show simple item record

dc.rights.licenseCC-BY-NC-ND
dc.contributor.advisorEs, K.F. van
dc.contributor.authorScherpenzeel, D.W.
dc.date.accessioned2013-09-19T17:01:26Z
dc.date.available2013-09-19
dc.date.available2013-09-19T17:01:26Z
dc.date.issued2013
dc.identifier.urihttps://studenttheses.uu.nl/handle/20.500.12932/14888
dc.description.abstractVele wetenschappers beweren dat het concept 'flow', dat Raymond Williams in 1974 beschreef, door de komst van verschillende nieuwe technologieën niet meer relevant lijkt om het medium televisie mee te beschrijven. In deze scriptie beweer ik echter dat juist door de komst van nieuwe technologieën (tweede-scherm-applicaties) de flow weer terug lijkt te keren, namelijk als een wisselwerking tussen de geplande flow van de producent en de flow die de kijker zelf genereert. Dit onderzoek zou dus kunnen dienen als een middenweg tussen de opvattingen van Williams en die van de wetenschappers die beweren dat de flow is verdwenen. Het kan voor de televisie-industrie inzicht geven in hoe zij het beste haar kijkers kan dienen, namelijk door een compromis te zoeken tussen de geplande ‘producerflow’ en de door gebruikers gegenereerde, immersieve flow.
dc.description.sponsorshipUtrecht University
dc.format.extent496292 bytes
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isonl
dc.titleFlow is alive: Over hoe tweede schermen middels participatie de flow van televisie nieuw leven inblazen
dc.type.contentBachelor Thesis
dc.rights.accessrightsOpen Access
dc.subject.keywordsflow, Raymond Williams, participatie, second screen, tweede scherm, Veronica, applicatie, televisie
dc.subject.courseuuCommunicatie- en informatiewetenschappen


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record