Somos Boricua(s)
dc.rights.license | CC-BY-NC-ND | |
dc.contributor.advisor | Pijl, I.H. van der | |
dc.contributor.author | Schroeder, D.S.A. | |
dc.date.accessioned | 2013-09-16T17:01:18Z | |
dc.date.available | 2013-09-16 | |
dc.date.available | 2013-09-16T17:01:18Z | |
dc.date.issued | 2013 | |
dc.identifier.uri | https://studenttheses.uu.nl/handle/20.500.12932/14829 | |
dc.description.abstract | In het dominante wetenschappelijke discourse wordt Puerto Rico en haar samenleving als gefragmenteerd gepresenteerd. Het emic perspectief laat echter een heel ander Puerto Rico zien, waarin de boricua identiteit polarisatie in grote mate ondermijnt. Aan de hand van voorbeelden uit de muziekwereld zal worden laten zien hoe deze identiteit gevormd wordt en hoe het komt dat deze identiteit zo krachtig is. | |
dc.description.sponsorship | Utrecht University | |
dc.language.iso | nl | |
dc.title | Somos Boricua(s) | |
dc.type.content | Master Thesis | |
dc.rights.accessrights | Open Access | |
dc.subject.keywords | Boricua | |
dc.subject.keywords | Puerto | |
dc.subject.keywords | Rico | |
dc.subject.keywords | Muziek | |
dc.subject.courseuu | Multiculturalisme in vergelijkend perspectief |