Show simple item record

dc.rights.licenseCC-BY-NC-ND
dc.contributor.advisorLe Pichon, Emmanuelle
dc.contributor.advisorLeBruyn, Bert
dc.contributor.authorMazzocchi, A.C.
dc.date.accessioned2012-08-23T17:00:52Z
dc.date.available2012-08-23
dc.date.available2012-08-23T17:00:52Z
dc.date.issued2012
dc.identifier.urihttps://studenttheses.uu.nl/handle/20.500.12932/14823
dc.description.abstractMet dit onderzoek is er een poging gedaan om de belangrijkste en meest relevante kenmerken en verbanden tussen taal en nieuwe media, in het bijzonder Computer-Mediated Communication, sociale netwerken en taalgemeenschappen te illustreren. Vanuit deze concepten is er ingezoomd naar Facebook, een specifiek casestudy die als sociale media in de laatste jaren een enorm succes heeft gekend. Dit onderzoek wordt vanuit verschillende invalshoeken geschreven zoals de sociolinguïstiek en in het bijzonder vanuit het perspectief van nieuwe media. Het uiteindelijk doel van dit onderzoek is om de samenhangende factoren tussen taal en nieuwe media in kaart te brengen.
dc.description.sponsorshipUtrecht University
dc.format.extent1274148 bytes
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isonl
dc.titleTaal en Nieuwe Media: Een Taalkundige Analyse van Communicatiestrategieën
dc.type.contentBachelor Thesis
dc.rights.accessrightsOpen Access
dc.subject.keywordsCommunity of practice, communicatiestrategieën, Computer-Mediated Communication, discourse community, nieuwe media, sociale netwerk, speech community, sociale media, taalgemeenschap.
dc.subject.courseuuTaal- en cultuurstudies


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record