Show simple item record

dc.rights.licenseCC-BY-NC-ND
dc.contributor.advisorOttenheijm, H.L.M.
dc.contributor.authorBoer, K. den
dc.date.accessioned2013-09-13T17:00:53Z
dc.date.available2013-09-13
dc.date.available2013-09-13T17:00:53Z
dc.date.issued2013
dc.identifier.urihttps://studenttheses.uu.nl/handle/20.500.12932/14817
dc.description.abstractWat is de betekenis van de oudste zoon en wat is zijn functie binnen de context van de gelijkenis? Wie wordt er nu bedoeld met de oudste zoon? Wat is zijn rol? Met deze vragen ben ik het onderzoek begonnen. De tekst is afgebakend, de structuur geanalyseerd, gevolgd door een narratieve analyse. Ik heb de literaire context van de gelijkenis onderzocht, aansluitend door een onderzoek naar de allusies die te vinden zijn in Lukas 15. Als laatste heb ik een onderzoek gedaan naar de rabbijnse parabels. De rode draad door de scriptie is de beeldveldanalyse. Welke beelden en metaforen riepen herkenning op bij de luisteraar? Als laatste heb ik de resultaten gepubliceerd.Is het beeld van de oudste zoon nu veranderd?
dc.description.sponsorshipUtrecht University
dc.format.extent1007361 bytes
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isonl
dc.titleOudste Zonen
dc.type.contentMaster Thesis
dc.rights.accessrightsOpen Access
dc.subject.keywordsLukas 15,
dc.subject.courseuuBiblical Studies


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record