Show simple item record

dc.rights.licenseCC-BY-NC-ND
dc.contributor.advisorCrone, Dr. V.C.A.
dc.contributor.authorBöhmer, S.C.W.
dc.date.accessioned2013-09-11T17:01:51Z
dc.date.available2013-09-11
dc.date.available2013-09-11T17:01:51Z
dc.date.issued2013
dc.identifier.urihttps://studenttheses.uu.nl/handle/20.500.12932/14788
dc.description.abstractDoor middel van het schrijven en indienen van aanvragen trachten documentairemakers het Mediafonds in Amsterdam ervan te overtuigen dat juist hún films gemaakt moeten worden en daarom geld verdienen. De manier waarop filmmakers proberen te overtuigen heeft in de loop der jaren een grote ontwikkeling doorgemaakt. De vertaalslag van filmidee naar woord is hetgeen in dit onderzoek wordt onderzocht: Op welke manier overtuigen filmmakers het Mediafonds van de kracht van het beoogde filmidee in geschreven documentaireaanvragen?
dc.description.sponsorshipUtrecht University
dc.format.extent1408503 bytes
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isonl
dc.titleEen filmidee verwoord. Over de retoriek in documentaireaanvragen.
dc.type.contentMaster Thesis
dc.rights.accessrightsOpen Access
dc.subject.keywordsdocumentaire, aanvragen, filmplan, subsidie, filmmaker, auteur, mediafonds, retoriek, stem van de maker, auteurschap
dc.subject.courseuuFilm- en Televisiewetenschap


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record