Show simple item record

dc.rights.licenseCC-BY-NC-ND
dc.contributor.advisorScholtens, Rutger-Jan
dc.contributor.authorSijlbing, T.S.
dc.date.accessioned2013-09-10T17:02:23Z
dc.date.available2013-09-10
dc.date.available2013-09-10T17:02:23Z
dc.date.issued2013
dc.identifier.urihttps://studenttheses.uu.nl/handle/20.500.12932/14753
dc.description.abstractDeze thesis laat zien hoe Pabo-studenten denken over mondiaal burgerschap en omgang met culturele diversiteit in het basisonderwijs. Mondiaal burgerschapseducatie biedt een manier voor (toekomstige) leerkrachten om onze mondiaal vervlochten wereld een plek te geven in het onderwijs. Door middel van verschillende onderzoeksvragen wordt uiteengezet hoe Pabo-studenten denken over de thematieken. Zo wordt ingegaan op hoe zij mondiaal burgerschap interpreteren en beleven. Vervolgens wordt gekeken hoe Pabo’s besteden aan de thematieken. Waarna ingegaan wordt op de ideeën die studenten hebben over het inzetten van mondiaal burgerschap in klassen en welke dilemma’s hierbij naar voren komen. Daarnaast geeft de thesis een reflectie op de onderzoeksgegevens.
dc.description.sponsorshipUtrecht University
dc.format.extent852130 bytes
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isonl
dc.titleOp naar een wereldbaan: Pabo-studenten over mondiaal burgerschap en omgang met culturele diversiteit in het basisonderwijs
dc.type.contentMaster Thesis
dc.rights.accessrightsOpen Access
dc.subject.keywordsAntropologie
dc.subject.keywordsMulticulturalisme
dc.subject.keywordsWereldburgerschap
dc.subject.keywordsCulturele diversiteit
dc.subject.keywordsOnderwijs
dc.subject.keywordsPabo-studenten
dc.subject.courseuuMulticulturalisme in vergelijkend perspectief


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record