Street art en politiek-maatschappelijk discours in Yogyakarta.
dc.rights.license | CC-BY-NC-ND | |
dc.contributor.advisor | Oosterbaan, Martijn | |
dc.contributor.author | Loenen, E. van | |
dc.date.accessioned | 2013-09-10T17:02:10Z | |
dc.date.available | 2013-09-10 | |
dc.date.available | 2013-09-10T17:02:10Z | |
dc.date.issued | 2013 | |
dc.identifier.uri | https://studenttheses.uu.nl/handle/20.500.12932/14739 | |
dc.description.abstract | Dit onderzoek heeft zich echter gericht op street art in Yogyakarta, Indonesië. Een tweedimensionale kunstvorm met een breed scala aan technieken zoals posters, stencils, murals en graffiti pieces dat op muren geplaatst wordt om een boodschap te communiceren. Deze technieken worden in Yogyakarta op vier manieren ingezet namelijk: (1), om te adverteren (2), esthetisering van de publieke ruimte (3), als promotie van de eigen creatieve vaardigheden (4), communiceren van politiek en/of maatschappij discours. Dit onderscheid moet gezien worden als een veld waarbinnen de street art kunstenaars zich bewegen. Afhankelijk van leeftijd en persoonlijke opvatting bewegen vele street art kunstenaars zich echter over al deze gebieden.Dit onderzoek heeft zich voornamelijk gefocust op street art kunstwerken die politiek-maatschappelijk boodschap communiceren. | |
dc.description.sponsorship | Utrecht University | |
dc.format.extent | 4267125 bytes | |
dc.format.mimetype | application/pdf | |
dc.language.iso | nl | |
dc.title | Street art en politiek-maatschappelijk discours in Yogyakarta. | |
dc.type.content | Master Thesis | |
dc.rights.accessrights | Open Access | |
dc.subject.keywords | Onofficiële en officiële | |
dc.subject.keywords | publieke sfeer | |
dc.subject.keywords | street art | |
dc.subject.keywords | kunst | |
dc.subject.keywords | I Indonesië | |
dc.subject.keywords | antropologie | |
dc.subject.courseuu | Multiculturalisme in vergelijkend perspectief |