Show simple item record

dc.rights.licenseCC-BY-NC-ND
dc.contributor.advisorVelden, A.W.T. van der
dc.contributor.authorKuiper, M.
dc.date.accessioned2013-09-09T17:18:05Z
dc.date.available2013-09-09
dc.date.available2013-09-09T17:18:05Z
dc.date.issued2013
dc.identifier.urihttps://studenttheses.uu.nl/handle/20.500.12932/14672
dc.description.abstractIn de honderd jaar dat het scoutingspel zich in Nederland heeft gevestigd heeft de vereniging het medium film op meerdere manieren ingezet om promotie te maken voor scouting. In 1947 maakte de Nederlandse Padvinders vereniging de speelfilm 'Ridders zonder harnas' en in 1989 produceerde Scouting Nederland de speelfilm 'In de ban van de Romein'. In deze masterscriptie richt ik mij op deze films en wordt de receptietheorie van Janet Staiger ingezet om te achterhalen of de beide films het promotionele doel hebben behaald of misschien juist het negatieve imago van scouting bij een deel van het publiek bevestigde. Door de historische context te schetsen waarin beide films werden geproduceerd probeer ik een antwoord te vinden op deze vraag.
dc.description.sponsorshipUtrecht University
dc.format.extent0 bytes
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isonl
dc.titleScouts voor de camera, de inzet van padvindersfilms voor de promotie van de scoutingbeweging in Nederland
dc.type.contentMaster Thesis
dc.rights.accessrightsOpen Access
dc.subject.keywordsVeldenng, receptietheorie, Janet Staiger, historisch materialisme, promotiefilm, receptie studies, interpretatie kaders, padvindersfilm
dc.subject.courseuuFilm- en Televisiewetenschap


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record