dc.rights.license | CC-BY-NC-ND | |
dc.contributor.advisor | Hakemulder, F. | |
dc.contributor.author | Vogel, E. | |
dc.date.accessioned | 2012-08-22T17:01:02Z | |
dc.date.available | 2012-08-22 | |
dc.date.available | 2012-08-22T17:01:02Z | |
dc.date.issued | 2012 | |
dc.identifier.uri | https://studenttheses.uu.nl/handle/20.500.12932/14633 | |
dc.description.abstract | Transmedia storytelling is een concept dat steeds bekender wordt. Het is een opkomende trend voor met name televisieseries. Het genereert steeds meer belangstelling in de populaire cultuur en de mediawetenschap. Transmedia zorgt voor het ervaren van content op een nieuwe manier. Grenzen tussen fictie en non-fictie vervagen met immersie als resultaat.
In deze masterthesis is de mate van immersie onderzocht bij het transmedia project H.S.C. Mercurius, onderdeel van de BNN serie FEUTEN. Twee groepen participanten zijn ondervraagd aan de hand van een questionnaire. Een groep bestond uit passieve kijkers van de serie, de andere groep bestond uit gebruikers van het transmediaplatform.
Geconcludeerd kan worden dat gebruikers van het transmediaplatform H.S.C. Mercurius, tijdens zowel seizoen een als twee, meer immersieve ervaringen hebben ondervonden dan niet-gebruikers van het platform. Daarnaast is de waardering voor de serie groter onder van de gebruikers dan de niet-gebruikers van H.S.C. Mercurius. | |
dc.description.sponsorship | Utrecht University | |
dc.format.extent | 7662100 bytes | |
dc.format.mimetype | application/pdf | |
dc.language.iso | nl | |
dc.title | 'Stelletje Transmediale Feuten' Een onderzoek naar de mate van immersie bij transmedia toegepast op de BNN serie Feuten | |
dc.type.content | Master Thesis | |
dc.rights.accessrights | Open Access | |
dc.subject.keywords | Transmedia, storytelling, Alternate reality game, convergentie, immersie. | |
dc.subject.courseuu | Film- en Televisiewetenschap | |