dc.rights.license | CC-BY-NC-ND | |
dc.contributor.advisor | Maas, S.A.F. van | |
dc.contributor.advisor | Wennekes, E.G.J. | |
dc.contributor.author | Strootman, A.J.H. | |
dc.date.accessioned | 2012-08-22T17:01:00Z | |
dc.date.available | 2012-08-22 | |
dc.date.available | 2012-08-22T17:01:00Z | |
dc.date.issued | 2012 | |
dc.identifier.uri | https://studenttheses.uu.nl/handle/20.500.12932/14589 | |
dc.description.abstract | Ferneyhough - gelauwerd en verguisd om zijn buitenproportionele complexiteit - is het boegbeeld van de extreem gedetailleerde hedendaagse muziek. Een eindstation, grootmeester van het onmogelijke. In deze scriptie wordt de studiemethodiek van Steven Schick geprojecteerd op het eerste deel van Ferneyhoughs Kurze Schatten II. Daarnaast is er een inventarisatie gemaakt van de bijzonder uitgebreide technieken die Ferneyhough ontwierp voor de volkomen nieuwe benadering van de klassieke gitaar. Tot slot wordt in kaart gebracht hoe diverse uitvoerders, wetenschappers, taalkundigen en critici uiteenlopend denken over dit complexe genre. | |
dc.description.sponsorship | Utrecht University | |
dc.language.iso | nl | |
dc.title | Metafysische Ritmiek - De benadering van het onmogelijke | |
dc.type.content | Master Thesis | |
dc.rights.accessrights | Open Access | |
dc.subject.keywords | new complexity, Brian Ferneyhough, Kurze Schatten II, Steven Schick, performance practice | |
dc.subject.courseuu | Muziekwetenschap | |