Show simple item record

dc.rights.licenseCC-BY-NC-ND
dc.contributor.advisorMaas, S.A.F. van
dc.contributor.advisorWennekes, E.G.J.
dc.contributor.authorStrootman, A.J.H.
dc.date.accessioned2012-08-22T17:01:00Z
dc.date.available2012-08-22
dc.date.available2012-08-22T17:01:00Z
dc.date.issued2012
dc.identifier.urihttps://studenttheses.uu.nl/handle/20.500.12932/14589
dc.description.abstractFerneyhough - gelauwerd en verguisd om zijn buitenproportionele complexiteit - is het boegbeeld van de extreem gedetailleerde hedendaagse muziek. Een eindstation, grootmeester van het onmogelijke. In deze scriptie wordt de studiemethodiek van Steven Schick geprojecteerd op het eerste deel van Ferneyhoughs Kurze Schatten II. Daarnaast is er een inventarisatie gemaakt van de bijzonder uitgebreide technieken die Ferneyhough ontwierp voor de volkomen nieuwe benadering van de klassieke gitaar. Tot slot wordt in kaart gebracht hoe diverse uitvoerders, wetenschappers, taalkundigen en critici uiteenlopend denken over dit complexe genre.
dc.description.sponsorshipUtrecht University
dc.language.isonl
dc.titleMetafysische Ritmiek - De benadering van het onmogelijke
dc.type.contentMaster Thesis
dc.rights.accessrightsOpen Access
dc.subject.keywordsnew complexity, Brian Ferneyhough, Kurze Schatten II, Steven Schick, performance practice
dc.subject.courseuuMuziekwetenschap


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record