Show simple item record

dc.rights.licenseCC-BY-NC-ND
dc.contributor.advisorKeilbach, J.
dc.contributor.authorBruin, M.E.J.M. de
dc.date.accessioned2012-08-22T17:00:54Z
dc.date.available2012-08-22
dc.date.available2012-08-22T17:00:54Z
dc.date.issued2012
dc.identifier.urihttps://studenttheses.uu.nl/handle/20.500.12932/14511
dc.description.abstractEen onderzoek naar genrespecifiek audiogebruik: Het openbaar gebruik van media is een nieuw fenomeen, zowel in de praktijk als in de wetenschap. In een nieuw tijdperk waarin prikkels de overhand lijken te nemen en het huiselijke medium steeds meer haar vertrouwde terrein lijkt te verlaten, is het juist van belang om uit te zoeken hoe audio ingezet wordt om met de invloeden van buitenaf te concurreren of juist te combineren. Om dit te ondervinden worden binnen dit onderzoek drie genres auditief onder de loep genomen: de soap, de talentshow en de talkshow. Drie totaal verschillende televisiegenres die naar mijn idee audio op eigen wijze inzetten door het verschil in vorm en inhoud. In dit onderzoek laat ik zien op welke manier audio wordt ingezet om het publiek te instrueren van hetgeen er op beeld gebeurt, gefocust op het genrespecifieke audiogebruik van de soap, de talentshow en de talkshow.
dc.description.sponsorshipUtrecht University
dc.format.extent624532 bytes
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isonl
dc.titleWie niet kijken wil, moet maar luisteren...
dc.type.contentMaster Thesis
dc.rights.accessrightsOpen Access
dc.subject.keywordsmuziek, geluid, stem, audio, televisie, genrespecifiek audiogebruik, soap, talentenjacht, talentshow, talkshow, prikkel
dc.subject.courseuuFilm- en Televisiewetenschap


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record