Show simple item record

dc.rights.licenseCC-BY-NC-ND
dc.contributor.advisorOlden, H
dc.contributor.authorWolff, M. de
dc.date.accessioned2013-09-02T17:01:09Z
dc.date.available2013-09-02
dc.date.available2013-09-02T17:01:09Z
dc.date.issued2013
dc.identifier.urihttps://studenttheses.uu.nl/handle/20.500.12932/14379
dc.description.abstractVeel experts zijn het er over eens dat de winkelleegstand in Nederland zal toenemen. In de discussie over winkelleegstand zijn er echter tal van andere zaken waar men het niet over eens is. Want hoe erg is winkelleegstand eigenlijk? En wiens probleem is het? Van eigenaren, retailers, omwonenden? Lost winkelleegstand zichzelf op termijn niet op, omdat winkels worden omgezet in andere functies (wonen, werken, uitgaan)? Dit zijn slechts een aantal vragen die een stijging van de winkelleegstand oproept. Dit onderzoek mengt zich in de discussie over winkelleegstand in Nederland. In dit onderzoek is geprobeerd om de onduidelijkheid rond de winkelleegstand in de centrale winkelgebieden van middelgrote steden van Nederland weg te nemen. Daarnaast is er onderzocht of de winkelleegstand verschilt tussen verschillende type winkelgebieden. Hierbij zijn verschillen gevonden in leegstand tussen planmatig ontwikkelde en collectief beheerde centra enerzijds en organisch gegroeide winkelgebieden anderzijds.
dc.description.sponsorshipUtrecht University
dc.format.extent9113909 bytes
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isonl
dc.titleLeegstand in detail
dc.type.contentMaster Thesis
dc.rights.accessrightsOpen Access
dc.subject.courseuuEconomische geografie


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record