Show simple item record

dc.rights.licenseCC-BY-NC-ND
dc.contributor.advisorSchaefer, M.T.
dc.contributor.authorBroek, D. van den
dc.date.accessioned2013-08-30T17:00:58Z
dc.date.available2013-08-30
dc.date.available2013-08-30T17:00:58Z
dc.date.issued2013
dc.identifier.urihttps://studenttheses.uu.nl/handle/20.500.12932/14354
dc.description.abstractDe potentie van Big Data staat de laatste tijd in de belangstelling. Interacties op sociale media, medische dossiers, telefoon logs, overheidsgegevens, en andere digitale sporen die mensen achterlaten staan in de belangstelling bij diverse groepen. Het is echter nog niet duidelijk wat de potentiele voor- en nadelen zijn van het analyseren van deze data. De potentie van Big Data, data surveillance, ‘social media metrics’, zijn allemaal hypes rondom gebruiker gegenereerde data. In dit onderzoek zal gekeken worden naar de hype rondom data die gecreëerd wordt in de sociale media. Met behulp van de sociale media monitoring tools wordt onderzocht wat er gedaan wordt (en gedaan kan worden) met de beschikbare data van sociale media.
dc.description.sponsorshipUtrecht University
dc.language.isonl
dc.titleSociale Media Monitoring Tools
dc.type.contentBachelor Thesis
dc.rights.accessrightsOpen Access
dc.subject.keywordsSociale, media, data surveillance, big data, Facebook, Twitter, metrics, analyseren, tools, digitale sporen, gebruiker, data, monitoring tools,
dc.subject.courseuuTaal- en cultuurstudies


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record