dc.rights.license | CC-BY-NC-ND | |
dc.contributor.advisor | Bavelaar, H. | |
dc.contributor.author | Klein Koerkamp, F.J. | |
dc.date.accessioned | 2013-08-23T17:01:04Z | |
dc.date.available | 2013-08-23 | |
dc.date.available | 2013-08-23T17:01:04Z | |
dc.date.issued | 2013 | |
dc.identifier.uri | https://studenttheses.uu.nl/handle/20.500.12932/14182 | |
dc.description.abstract | Tegenwoordig lijkt het de normaalste zaak van de wereld te zijn om gebruik te maken van andermans werk als basis voor een nieuw werk. Er heerst echter ook een juridisch debat over de vraag wanneer er sprake is van inbreuk op het intellectueel eigendom en wanneer niet.
Uit dit onderzoek zal naar voren komen wat de rol van het intellectueel eigendom is geweest in de ontwikkeling van de kunst vanaf de romantiek. Daarnaast komt naar voren wat de rol is van originaliteit in de kunstwereld. | |
dc.description.sponsorship | Utrecht University | |
dc.format.extent | 619520 bytes | |
dc.format.mimetype | application/msword | |
dc.language.iso | nl | |
dc.title | Imitatie in de beeldende kunst | |
dc.type.content | Bachelor Thesis | |
dc.rights.accessrights | Open Access | |
dc.subject.keywords | Imitatie, originaliteit, beeldende kunst, intellectueel eigendom,nabootsing, romantiek, vervalsing, kopieren, | |
dc.subject.courseuu | Taal- en cultuurstudies | |