Show simple item record

dc.rights.licenseCC-BY-NC-ND
dc.contributor.advisorMarinescu, R.C.I.
dc.contributor.authorDerkx, M.L.
dc.date.accessioned2021-09-03T18:00:09Z
dc.date.available2021-09-03T18:00:09Z
dc.date.issued2018
dc.identifier.urihttps://studenttheses.uu.nl/handle/20.500.12932/1417
dc.description.abstractHet Gesamtkunstwerk van Richard Wagner bestaat al anderhalve eeuw in de theaterzaal, en bijna een eeuw op het scherm. Sinds de komst van televisie is de mediatisering van opera gestart, en sindsdien heeft opera op beeldscherm zich op verschillende manieren gemanifesteerd. Een nieuw medium dat hierbij om de hoek komt kijken, is het on demand platform. Dit platform brengt veranderingen met zich mee voor het Gesamtkunstwerk op het beeldscherm, en in deze scriptie wordt gekeken hoe deze zich manifesteren in het on demand medium. Door middel van een multimediale analysemethode wordt in de casestudy Parsifal van The Metropolitan Opera bestudeerd hoe het Gesamtkunstwerk zich verhoudt in relatie tot multimedia, aanwezigheid, mediatisering en het on demand concept.
dc.description.sponsorshipUtrecht University
dc.format.extent443534
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isonl
dc.titleParsifal van The Metropolitan Opera: een 21e-eeuws multimediaal Gesamtkunstwerk?
dc.type.contentPre-master Project
dc.rights.accessrightsOpen Access
dc.subject.courseuuApplied Musicology


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record