Show simple item record

dc.rights.licenseCC-BY-NC-ND
dc.contributor.advisorHaenen, J.P.P.
dc.contributor.authorLijffijt, K.
dc.contributor.authorDraaisma, N.
dc.date.accessioned2013-08-14T17:01:19Z
dc.date.available2013-08-14
dc.date.available2013-08-14T17:01:19Z
dc.date.issued2013
dc.identifier.urihttps://studenttheses.uu.nl/handle/20.500.12932/14022
dc.description.abstractIn dit onderzoek wordt de relatie tussen leesmotivatie en literair competentieniveau (Witte, 2008) onderzocht. Zijn leerlingen gemotiveerder wanneer ze een boek lezen op hun eigen niveau? In dit onderzoek komt naar voren dat leerlingen die boeken lezen onder hun eigen niveau gemotiveerder zijn dan leerlingen die boeken op of boven het eigen niveau lezen. Er worden vakdidactische aanbevelingen gedaan die de docent in staat stellen de leerling effectiever te begeleiden tijdens en na het lezen.
dc.description.sponsorshipUtrecht University
dc.format.extent453394 bytes
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isonl
dc.titleVan ‘Het schnitzelparadijs’ via ‘Bonita Avenue’ naar ‘De koperen tuin’: Een onderzoek naar de relatie tussen leesmotivatie en literair competentieniveau
dc.type.contentMaster Thesis
dc.rights.accessrightsOpen Access
dc.subject.keywordsmotivatie, leesmotivatie, leesniveau, literair competentieniveau, lezen voor de lijst, literatuur, Nederlands
dc.subject.courseuuLeraar Voorbereidend Hoger Onderwijs in Nederlands


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record