Show simple item record

dc.rights.licenseCC-BY-NC-ND
dc.contributor.advisorTigchelaar, Dr. A. E.
dc.contributor.advisorKnezic, D.
dc.contributor.authorWelt, E. van
dc.contributor.authorChafekar, K.
dc.contributor.authorSluijs, M.H. van der
dc.date.accessioned2013-08-14T17:01:17Z
dc.date.available2013-08-14
dc.date.available2013-08-14T17:01:17Z
dc.date.issued2013
dc.identifier.urihttps://studenttheses.uu.nl/handle/20.500.12932/14021
dc.description.abstractAan de hand van een halfgestructureerd interview laten bèta- en gammadocenten van drie scholen weten hoe zij denken over de noodzaak en invoering van een taalbeleid. Zij zijn van mening dat ook zij baat hebben bij de verbetering van de taalvaardigheid van de leerlingen. Zij schaven al aan de zwakke taalvaardigheid van leerlingen binnen de sectie en in het klaslokaal. Dit doet ieder echter op zijn manier. Zij zien de urgentie in van een integraal taalbeleid, dat begint bij de uitwisseling van informatie en intervisie. Hun voorkeur gaat uit naar de verbetering van de leesvaardigheid en het formuleren, omdat ze voor hun vak hierin de grootste winst zien voor de leerlingen. Als deze stap gezet is, kan het taalbeleid uitgebreid worden met andere taaldomeinen.
dc.description.sponsorshipUtrecht University
dc.format.extent1085224 bytes
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isonl
dc.title'Taal is het voertuig van de geest' Een onderzoek over de opzet van een taalbeleid op drie scholen met bèta- en gammadocenten aan het woord
dc.type.contentMaster Thesis
dc.rights.accessrightsOpen Access
dc.subject.keywordsintegraal taalbeleid, taalbeleid, bèta- en gammadocenten, taaldomeinen, leesvaardigheid en formuleren, taal is het voertuig van de geest
dc.subject.courseuuLeraar Voorbereidend Hoger Onderwijs in Nederlands


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record