Show simple item record

dc.rights.licenseCC-BY-NC-ND
dc.contributor.advisorMulder, T.H.M.
dc.contributor.authorChafekar, S.
dc.contributor.authorRossum, D.C.E. van
dc.date.accessioned2013-08-14T17:01:07Z
dc.date.available2013-08-14
dc.date.available2013-08-14T17:01:07Z
dc.date.issued2013
dc.identifier.urihttps://studenttheses.uu.nl/handle/20.500.12932/14019
dc.description.abstractIn dit onderzoek hebben we gekeken naar de relatie tussen studieresultaten in de onderbouw van het VWO en het behalen van een diploma daarna. Specifiek waren we geïnteresseerd in de vraag of zittenblijven in de onderbouw de kansen op het behalen van een VWO-diploma vergrootte. Daar hebben we door middel van een retrospectieve analyse van de schoolloopbaan van de leerlingen op onze school een antwoord op proberen te vinden. Uit ons onderzoek kwam naar voren dat zittenblijven in de onderbouw geen goede strategie is om toch nog het VWO-diploma te behalen. Van de zittenblijvers haalden namelijk slechts 13% hun VWO-diploma.
dc.description.sponsorshipUtrecht University
dc.format.extent468608 bytes
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isonl
dc.titleZittenblijven of overgaan De relatie tussen presteren in VWO-onderbouw en het behalen van een diploma in de bovenbouw
dc.type.contentMaster Thesis
dc.rights.accessrightsOpen Access
dc.subject.keywordsZittenblijven
dc.subject.keywordsonderbouw
dc.subject.keywordsVWO
dc.subject.keywordsbespreekgeval
dc.subject.keywordsovergaan
dc.subject.keywordsdiploma
dc.subject.courseuuLeraar Voorbereidend Hoger Onderwijs in Biologie


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record