Show simple item record

dc.rights.licenseCC-BY-NC-ND
dc.contributor.advisorHendriks, H.L.W.
dc.contributor.advisorDolphijn, R.
dc.contributor.advisorDonker, S.F.
dc.contributor.authorMallee, M.M.
dc.date.accessioned2013-08-13T17:01:49Z
dc.date.available2013-08-13
dc.date.available2013-08-13T17:01:49Z
dc.date.issued2013
dc.identifier.urihttps://studenttheses.uu.nl/handle/20.500.12932/14004
dc.description.abstractNaast ‘klassieke’ media als televisie en radio onderscheidt men tegenwoordig ook social media, zoals Twitter en Facebook. Deze massamedia representeren verschillende manieren van communiceren. Deze manieren van communiceren zullen geanalyseerd worden, evenals de gevolgen ervan. De casus van Project X Haren zal hierbij als voorbeeld dienen. Daarnaast geeft deze scriptie aanbevelingen op het onderzoeksrapport van de Commissie Cohen, die Project X Haren onderzocht heeft, met de nieuwe inzichten verkregen vanuit de integratie van kennis van Film- en Televisiewetenschappen en Cognitieve Neurobiologische Psychologie. Uit deze scriptie blijkt dat agressie en geweld in film en televisie verschillende uitwerkingen hebben op het gewelddadige en agressieve gedrag van mensen in verschillende leeftijdscategorieën.
dc.description.sponsorshipUtrecht University
dc.language.isonl
dc.titleTelevisie en Agressie Hoe televisiegeweld agressie in de samenleving aanwakkert: met als case study Project X Haren
dc.type.contentBachelor Thesis
dc.rights.accessrightsOpen Access
dc.subject.keywordsTelevisie, agressie, gewelddadig gedrag, Project X
dc.subject.courseuuLiberal Arts and Sciences


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record