Show simple item record

dc.rights.licenseCC-BY-NC-ND
dc.contributor.advisorBavelaar, dr. H
dc.contributor.authorVos, K.A.G.
dc.date.accessioned2013-08-07T17:01:24Z
dc.date.available2013-08-07
dc.date.available2013-08-07T17:01:24Z
dc.date.issued2013
dc.identifier.urihttps://studenttheses.uu.nl/handle/20.500.12932/13780
dc.description.abstractDe relationele of participatieve tendens in de beeldende kunst vertoont schijnbaar enige overeenkomsten met theater. Het kan daarom interessant zijn om naar participatieve kunst te kijken door middel van theorie zoals die binnen de theaterwetenschappen is vormgegeven. Gebruikmakend van de inleiding van Erika Fischer-Lichte voor het boek Theatralität als Modell in den Kulturwissenschaften kijkt deze scriptie naar het beeld dat we zo kunnen krijgen van de participatieve praktijk met de bedoeling vervolgens te kijken naar de rol die deze theoretische invalshoek kan spelen in het discours daaromtrent, vooral wat betreft het auteurschap van de kunstenaar. Bij het toepassen van het theoretische model op de kunstpraktijk wordt gekeken naar een project uit het oeuvre van Thomas Hirschhorn. Het theatraliteitsmodel van Fischer-Lichte biedt, vooral met behulp van de begrippen enscenering en lichamelijkheid, een nieuwe kijk op de discussie rondom de rol van de kunstenaar en diens verhouding tot het deelnemende publiek.
dc.description.sponsorshipUtrecht University
dc.format.extent81459 bytes
dc.format.mimetypeapplication/msword
dc.language.isonl
dc.titlePresence & Production; Theatraliteit, auteurschap en het werk van Thomas Hirschhorn
dc.type.contentBachelor Thesis
dc.rights.accessrightsOpen Access
dc.subject.keywordsHirschhorn
dc.subject.keywordstheatraliteit
dc.subject.keywordsperformativiteit
dc.subject.keywordskunst
dc.subject.keywordsrelationele
dc.subject.keywordsperformance
dc.subject.courseuuKunstgeschiedenis


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record