Show simple item record

dc.rights.licenseCC-BY-NC-ND
dc.contributor.advisorNijhof, E.
dc.contributor.authorKwakernaak, S.K.
dc.date.accessioned2013-08-05T17:00:54Z
dc.date.available2013-08-05
dc.date.available2013-08-05T17:00:54Z
dc.date.issued2013
dc.identifier.urihttps://studenttheses.uu.nl/handle/20.500.12932/13698
dc.description.abstractCulturele globalisering lijkt wereldwijd geleid te worden door de Verenigde Staten, waardoor culturen lijken te veramerikaniseren. Echter, in hoeverre bepalen de Verenigde Staten culturele globalisering? In deze scriptie wordt ten eerste theoretisch ingegaan op culturele globalisering en veramerikanisering, waarna ten tweede McDonald's en The Walt Disney Company als casusstudie dienen en ten derde aandacht wordt besteed aan de academische discussie rond veramerikanisering.
dc.description.sponsorshipUtrecht University
dc.format.extent498396 bytes
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isonl
dc.titleAmerikaanse populaire cultuur op wereldtournee: Veramerikanisering en culturele globalisering
dc.type.contentBachelor Thesis
dc.rights.accessrightsOpen Access
dc.subject.keywordsveramerikanisering, culturele globalisering, McDonald's, The Walt Disney Company, culturele homogenisering, culturele hybridisering
dc.subject.courseuuGeschiedenis


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record