Show simple item record

dc.rights.licenseCC-BY-NC-ND
dc.contributor.advisorPinto, M.
dc.contributor.advisorCoopmans, P.H.A.
dc.contributor.authorKooij, L. van der
dc.date.accessioned2013-07-29T17:02:09Z
dc.date.available2013-07-29
dc.date.available2013-07-29T17:02:09Z
dc.date.issued2013
dc.identifier.urihttps://studenttheses.uu.nl/handle/20.500.12932/13563
dc.description.abstractEen onderzoek naar Poolse kinderen van basisschoolleeftijd en hun gebruik van Nederlandse lidwoorden. Er is gebruik gemaakt van de ‘frog story’ als onderzoeksmethode. Aan de hand van de opnames van de ‘frog story’ is er een aantal conclusies getrokken over het gebruik van lidwoorden. De analyse van de Poolse tweetalige kinderen is vergeleken met ‘frog story’-data van eentalige Nederlandse kinderen uit de CHILDES database. Daarnaast is er door middel van een woordenschattest een analyse van het algemene niveau van het Nederlands van de Poolse kinderen gemaakt. Met al deze verschillende componenten snijdt dit onderzoek een vernieuwend en maatschappelijk relevant onderwerp aan.
dc.description.sponsorshipUtrecht University
dc.format.extent1924599 bytes
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isonl
dc.title'Helemaal je van de' lidwoordgebruik van Poolse kinderen in Nederland
dc.type.contentBachelor Thesis
dc.rights.accessrightsOpen Access
dc.subject.courseuuTaalwetenschap


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record