Show simple item record

dc.rights.licenseCC-BY-NC-ND
dc.contributor.advisorLonden-Barentsen, M. van
dc.contributor.advisorTuijl, C. van
dc.contributor.authorHakkenberg van Gaasbeek, R.A.
dc.date.accessioned2013-07-29T17:01:17Z
dc.date.available2013-07-29
dc.date.available2013-07-29T17:01:17Z
dc.date.issued2013
dc.identifier.urihttps://studenttheses.uu.nl/handle/20.500.12932/13512
dc.description.abstractIn deze studie is de effectiviteit bestudeerd van de universele interventie Rots en Water op cognities en sociaal gedrag van jongens in het VMBO. In totaal deden 486 jongens van negen scholen mee aan het onderzoek. De scholen werden willekeurig ingedeeld in een experimentele groep en een controlegroep. Middels een test-hertest methode met twee meetmomenten is de effectiviteit bepaald. Uit het onderzoek bleek dat Rots en Water effectief is in het verlagen van de mate van onrealistisch gedrag bij leerlingen die basisberoeps- of kadergericht onderwijs volgen. Ook is Rots en Water effectief in het verhogen van assertiviteit en het verlagen van de mate van onvriendelijk gedrag bij een specifieke doelgroep. Tot slot normaliseert Rots en Water de mate van teruggetrokken gedrag.
dc.description.sponsorshipUtrecht University
dc.format.extent330600 bytes
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isonl
dc.titleHet effect van Rots en Water op cognities en sociaal gedrag van VMBO jongens
dc.type.contentMaster Thesis
dc.rights.accessrightsOpen Access
dc.subject.keywordsRots en Water
dc.subject.keywordscognitie
dc.subject.keywordssociaal gedrag
dc.subject.keywordspreventie
dc.subject.keywordsinterventie
dc.subject.keywordssociale weerbaarheid
dc.subject.keywordspesten
dc.subject.keywordseffectstudie
dc.subject.courseuuMaatschappelijke Opvoedingsvraagstukken


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record