Show simple item record

dc.rights.licenseCC-BY-NC-ND
dc.contributor.advisorNortier, J.
dc.contributor.authorAerts, L.J.G.
dc.date.accessioned2013-07-25T17:01:56Z
dc.date.available2013-07-25
dc.date.available2013-07-25T17:01:56Z
dc.date.issued2013
dc.identifier.urihttps://studenttheses.uu.nl/handle/20.500.12932/13425
dc.description.abstractIn deze thesis werd onderzocht of naar aanleiding van een onderzoek van deeltijdstudenten aan de Marnix Academie verbetering zichtbaar was wat betreft interactie tussen de studenten en jonge, laagtaalvaardige kinderen aan de hand van de RAAK-methode. Vanuit de opvatting dat aan kinderen ruimte gegeven moet worden om te spreken (waardoor de taalvaardigheid ontwikkelt) werken de studenten met de RAAK-methode (Marnix Academie, RAAK-project, 2011). In deze thesis werd de focus gelegd op de aspecten spreektijd, vraaggedrag, prikkelende beweringen en verbazing vanuit het oogpunt van de studenten (eerste onderzoeksvraag). Daarnaast werd gekeken naar de spreektijd en het nemen van initiatief door de kinderen (tweede onderzoeksvraag). Conclusies lieten zien dat er verbetering zichtbaar was op het gebied van vraaggedrag en prikkelende bewering, maar niet op het gebied van spreektijd en verbazing. Vanuit het oogpunt van het kind was op beide punten verbetering zichtbaar. Voor deze thesis was het niet de bedoeling te kijken of de RAAK-methode per se werkt, wel is getracht een helder beeld weer te geven van hoe interactie tussen deze deeltijdstudenten en jonge kinderen tot uiting komt en hoe de RAAK-methode hier een rol in heeft gespeeld.
dc.description.sponsorshipUtrecht University
dc.format.extent1553739 bytes
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isonl
dc.titleInteractie met jonge laagtaalvaardige kinderen
dc.type.contentMaster Thesis
dc.rights.accessrightsOpen Access
dc.subject.keywordsinteractie, laagtaalvaardigheid, Marnix, Academie,
dc.subject.courseuuTaal, Mens en Maatschappij


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record