Show simple item record

dc.rights.licenseCC-BY-NC-ND
dc.contributor.advisorKoevoets, S.
dc.contributor.authorMüller, M.M.
dc.date.accessioned2013-07-25T17:01:36Z
dc.date.available2013-07-25
dc.date.available2013-07-25T17:01:36Z
dc.date.issued2013
dc.identifier.urihttps://studenttheses.uu.nl/handle/20.500.12932/13379
dc.description.abstractUit eerder onderzoek naar kranten en tijdschriften is gebleken dat bijbehorende websites concurrentie vormen voor de gedrukte versies. De oplagen van geprinte kranten en tijdschriften dalen, omdat vergelijkbare content nu ook online beschikbaar is. Toch blijkt ook dat gebruikers de geprinte versies wel waarderen, en de content van online kranten vaak zien als een aanvulling. In dit onderzoek worden de geprinte tijdschriften, websites en social media van Glamour en Elle geanalyseerd. Middels dit vergelijkende onderzoek worden betekenisvolle verschillen geduid, waaruit blijkt dat de websites niet volledig verenigbaar zijn met de geprinte tijdschriften. De verklaring hiervoor is dat het de websites ontbreekt aan interactiemogelijkheden. De oplossing is ingewikkeld: er wordt gesuggereerd dat een verschuiving nodig is van een droomwereld naar een persoonlijke en meer realistische wereld.
dc.description.sponsorshipUtrecht University
dc.format.extent751636 bytes
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isonl
dc.titleEen Gemedieerde Droomwereld
dc.type.contentBachelor Thesis
dc.rights.accessrightsOpen Access
dc.subject.keywordsCommunicatie
dc.subject.keywordsNieuwe Media
dc.subject.keywordsMode
dc.subject.keywordsTijdschriften
dc.subject.keywordsKranten
dc.subject.keywordsMcLuhan
dc.subject.keywordsJenkins
dc.subject.keywordsBolter
dc.subject.keywordsGrusin
dc.subject.keywordsDigitalisatie
dc.subject.keywordsRemediatie
dc.subject.courseuuCommunicatie- en informatiewetenschappen


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record