Show simple item record

dc.rights.licenseCC-BY-NC-ND
dc.contributor.advisorBesselink, A.J.M.J.
dc.contributor.authorSmits, N.J.P.
dc.date.accessioned2013-07-23T17:02:28Z
dc.date.available2013-07-23
dc.date.available2013-07-23T17:02:28Z
dc.date.issued2013
dc.identifier.urihttps://studenttheses.uu.nl/handle/20.500.12932/13329
dc.description.abstractIn dit onderzoek is gekeken naar de verwachtingen en het beeld van de leerlingen van het vak ‘science’ en de doeltreffendheid van de door de docenten opgestelde leerdoelen voor het vak ‘science’. Uit het onderzoek blijkt dat leerlingen verwachtingen hadden bij en een beeld hadden van het vak die niet overeenkomen met wat ze uiteindelijk geleerd hebben na twee of drie jaar ‘science’. Het belangrijkste leerdoel in vakken als ‘science’ of ‘O&O’ is het ontwikkelen van een onderzoekende houding. Bij ongeveer 60% van de leerlingen in alle leerlagen is de onderzoekende houding ontwikkeld volgens de perceptie van de leerlingen. De belangrijkste aanbeveling is in het 1e leerjaar te starten met probleem oplossend lesgeven, zodat leerlingen weten hoe ze ontwerpen en onderzoeken aan kunnen pakken. Daarna kan overgestapt worden op probleem gericht leren, zodat leerlingen de opgedane kennis over ontwerpen en onderzoeken leren toepassen. Daarnaast is ieder jaar kort herhalen van de ontwerp- en onderzoekcyclus aan te raden.
dc.description.sponsorshipUtrecht University
dc.format.extent695472 bytes
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isonl
dc.titleVerwachtingen en doeltreffendheid van het vak ‘science’
dc.type.contentMaster Thesis
dc.rights.accessrightsOpen Access
dc.subject.keywordsScience, O&O, effectiviteit
dc.subject.courseuuLeraar Voorbereidend Hoger Onderwijs in Scheikunde


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record