Show simple item record

dc.rights.licenseCC-BY-NC-ND
dc.contributor.advisorCrone, V.C.A.
dc.contributor.authorHofman, I.
dc.date.accessioned2013-07-23T17:01:04Z
dc.date.available2013-07-23
dc.date.available2013-07-23T17:01:04Z
dc.date.issued2013
dc.identifier.urihttps://studenttheses.uu.nl/handle/20.500.12932/13295
dc.description.abstractDiscoursanalyse van de manier waarop de Nederlandse nationale identiteit geconstrueerd werd in het televisieprogramma Nederland in New York (NOS/AVRO 2009), ten aanzien van een discursieve New Yorkse Ander. Nederland blijkt op cultureel niveau een inferieure houding te hebben m.b.t. de identiteit, terwijl op moreel niveau Nederland normen en waarden juist graag profileert. Dit wordt in het programma Nederland in New York vooral gedaan door Nederland op een discursief voetstuk te zetten t.a.v. New York, door de succesverhalen die New York hebben gemaakt tot wat het is, terug te koppelen naar de Nederlandse periode in New York.
dc.description.sponsorshipUtrecht University
dc.format.extent1238607 bytes
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isonl
dc.titleBaas Boven Baas: Nederland in New York
dc.type.contentBachelor Thesis
dc.rights.accessrightsOpen Access
dc.subject.keywordsDiscoursanalyse, Nederland, New York, nationale identiteit, New York 400, bilaterale vieringen
dc.subject.courseuuTheater-, film- en televisiewetenschap


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record