Show simple item record

dc.rights.licenseCC-BY-NC-ND
dc.contributor.advisorSchaap, H.
dc.contributor.authorBouma, E.W.
dc.date.accessioned2012-08-15T17:01:36Z
dc.date.available2012-08-15
dc.date.available2012-08-15T17:01:36Z
dc.date.issued2012
dc.identifier.urihttps://studenttheses.uu.nl/handle/20.500.12932/13001
dc.description.abstractDe overgang van het voortgezet naar het hoger onderwijs is al jaren onderwerp voor onderzoek, want de aansluiting is voor leerlingen nogal eens problematisch. Vernieuwingsschool Amadeus Lyceum in Vleuten wil die overstap voor leerlingen kleiner maken door te focussen op zelfsturend en samenwerkend leren met de docent als coach. Erica Bouma deed een vooronderzoek: wat voor onderwijs wordt er volgens de leerlingen gegeven? Burgers (2012) onderzocht in haar praktijkgericht onderzoek hetzelfde maar dan onder docenten. Deze twee vooronderzoeken vormen het begin van een langdurig onderzoek naar de competenties die leerlingen nodig hebben in het hoger beroepsonderwijs en het wetenschappelijk onderwijs.
dc.description.sponsorshipUtrecht University
dc.format.extent244844 bytes
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isonl
dc.titleAmadeus Lyceum: competent naar het hoger onderwijs? Een vooronderzoek naar de vaardigheden van een Amadeus-leerling.
dc.type.contentMaster Thesis
dc.rights.accessrightsOpen Access
dc.subject.keywordshoger onderwijs, voortgezet onderwijs, competentiegericht leren, vaardigheden, Stevens, Amadeus Lyceum, vernieuwingsschool, pgo
dc.subject.courseuuNederlandse taal en cultuur: educatie en communicatie


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record