dc.rights.license | CC-BY-NC-ND | |
dc.contributor.advisor | Vermunt, J.D.H.M. | |
dc.contributor.author | Buurman, B.F.E. | |
dc.date.accessioned | 2012-08-15T17:01:32Z | |
dc.date.available | 2012-08-15 | |
dc.date.available | 2012-08-15T17:01:32Z | |
dc.date.issued | 2012 | |
dc.identifier.uri | https://studenttheses.uu.nl/handle/20.500.12932/12989 | |
dc.description.abstract | De excellente leerling, wie is dat? Waarin leert zo’n leerling anders dan de ‘gewone’ leerling? En welk schooltype past nu het beste bij zo’n leerling? Allemaal vragen die dit onderzoek poogt te beantwoorden. In dit onderzoek wordt de motivatie van leerlingen in twee excellentieprogramma’s op verschillende scholen met elkaar vergeleken. De programma’s onderscheiden zich door hun opzet, de ene is meer docentgestuurd, de ander meer leerlinggestuurd. Zowel bij de kwalitatieve als de kwantitatieve analyse komt naar voren dat leerlingen van het leerlinggestuurde onderwijs meer intrinsiek en minder door schuldgevoel gemotiveerd zijn. | |
dc.description.sponsorship | Utrecht University | |
dc.format.extent | 1448880 bytes | |
dc.format.mimetype | application/pdf | |
dc.language.iso | nl | |
dc.title | Zijn scholen klaar voor excellentie? | |
dc.type.content | Master Thesis | |
dc.rights.accessrights | Open Access | |
dc.subject.courseuu | Leraar Voorbereidend Hoger Onderwijs in Natuurkunde | |