Show simple item record

dc.rights.licenseCC-BY-NC-ND
dc.contributor.advisorVermunt, J.D.H.M.
dc.contributor.authorBuurman, B.F.E.
dc.date.accessioned2012-08-15T17:01:32Z
dc.date.available2012-08-15
dc.date.available2012-08-15T17:01:32Z
dc.date.issued2012
dc.identifier.urihttps://studenttheses.uu.nl/handle/20.500.12932/12989
dc.description.abstractDe excellente leerling, wie is dat? Waarin leert zo’n leerling anders dan de ‘gewone’ leerling? En welk schooltype past nu het beste bij zo’n leerling? Allemaal vragen die dit onderzoek poogt te beantwoorden. In dit onderzoek wordt de motivatie van leerlingen in twee excellentieprogramma’s op verschillende scholen met elkaar vergeleken. De programma’s onderscheiden zich door hun opzet, de ene is meer docentgestuurd, de ander meer leerlinggestuurd. Zowel bij de kwalitatieve als de kwantitatieve analyse komt naar voren dat leerlingen van het leerlinggestuurde onderwijs meer intrinsiek en minder door schuldgevoel gemotiveerd zijn.
dc.description.sponsorshipUtrecht University
dc.format.extent1448880 bytes
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isonl
dc.titleZijn scholen klaar voor excellentie?
dc.type.contentMaster Thesis
dc.rights.accessrightsOpen Access
dc.subject.courseuuLeraar Voorbereidend Hoger Onderwijs in Natuurkunde


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record