Show simple item record

dc.rights.licenseCC-BY-NC-ND
dc.contributor.advisorvan Elferen, I.A.M.
dc.contributor.authorBuunk, L.
dc.date.accessioned2013-03-21T18:01:27Z
dc.date.available2013-03-21
dc.date.available2013-03-21T18:01:27Z
dc.date.issued2013
dc.identifier.urihttps://studenttheses.uu.nl/handle/20.500.12932/12809
dc.description.abstractDialectiek van de muziek is een onderzoek naar de relevantie van de theorie van de cultuurindustrie door Adorno en Horkheimer als analysemodel in het huidige, gedigitaliseerde muzieklandschap. De verschuiving naar een ander economisch paradigma lijkt te duiden op een doorbraak en brengt een digitale belofte; maar eigenlijk dienen digitalisering en het huidige paradigma als alibi voor de kapitalistische exploitatie die nog steeds plaatsvindt.
dc.description.sponsorshipUtrecht University
dc.format.extent65209 bytes
dc.format.mimetypeapplication/msword
dc.language.isonl
dc.titleDialectiek van de muziek
dc.type.contentBachelor Thesis
dc.rights.accessrightsOpen Access
dc.subject.keywordsCultuurindustrie
dc.subject.keywordsdigitalisering
dc.subject.keywordsdigitale belofte
dc.subject.keywordsAdorno en Horkheimer
dc.subject.keywordsDialectiek van de verlichting
dc.subject.keywordsimmateriële arbeid
dc.subject.keywordsaffectieve arbeid
dc.subject.keywordsethische meerwaarde
dc.subject.keywordsAndrejevic
dc.subject.courseuuCommunicatie- en informatiewetenschappen


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record