Dialectiek van de muziek
dc.rights.license | CC-BY-NC-ND | |
dc.contributor.advisor | van Elferen, I.A.M. | |
dc.contributor.author | Buunk, L. | |
dc.date.accessioned | 2013-03-21T18:01:27Z | |
dc.date.available | 2013-03-21 | |
dc.date.available | 2013-03-21T18:01:27Z | |
dc.date.issued | 2013 | |
dc.identifier.uri | https://studenttheses.uu.nl/handle/20.500.12932/12809 | |
dc.description.abstract | Dialectiek van de muziek is een onderzoek naar de relevantie van de theorie van de cultuurindustrie door Adorno en Horkheimer als analysemodel in het huidige, gedigitaliseerde muzieklandschap. De verschuiving naar een ander economisch paradigma lijkt te duiden op een doorbraak en brengt een digitale belofte; maar eigenlijk dienen digitalisering en het huidige paradigma als alibi voor de kapitalistische exploitatie die nog steeds plaatsvindt. | |
dc.description.sponsorship | Utrecht University | |
dc.format.extent | 65209 bytes | |
dc.format.mimetype | application/msword | |
dc.language.iso | nl | |
dc.title | Dialectiek van de muziek | |
dc.type.content | Bachelor Thesis | |
dc.rights.accessrights | Open Access | |
dc.subject.keywords | Cultuurindustrie | |
dc.subject.keywords | digitalisering | |
dc.subject.keywords | digitale belofte | |
dc.subject.keywords | Adorno en Horkheimer | |
dc.subject.keywords | Dialectiek van de verlichting | |
dc.subject.keywords | immateriële arbeid | |
dc.subject.keywords | affectieve arbeid | |
dc.subject.keywords | ethische meerwaarde | |
dc.subject.keywords | Andrejevic | |
dc.subject.courseuu | Communicatie- en informatiewetenschappen |