Show simple item record

dc.rights.licenseCC-BY-NC-ND
dc.contributor.advisorJanssen, D.M.L.
dc.contributor.authorMerema, C.P.
dc.date.accessioned2012-08-15T17:01:08Z
dc.date.available2012-08-15
dc.date.available2012-08-15T17:01:08Z
dc.date.issued2012
dc.identifier.urihttps://studenttheses.uu.nl/handle/20.500.12932/12756
dc.description.abstractIn deze studie is onderzocht wat de effecten zijn van media op de waardering van slechtnieuwsberichten. Dit onderzoek is uitgevoerd voor de gemeente Zwolle. In dit onderzoek is gebruikt gemaakt van drie media: brief, e-mail en voicemail. Om te onderzoeken welk medium het best gewaardeerd wordt om slecht nieuws te ontvangen, kregen proefpersonen via één van deze media een slechtnieuwsbericht gepresenteerd. Hierna evalueerden ze dit bericht door middel van het invullen van een vragenlijst. De hoofdvraag die hierbij hoort, luidt als volgt: Wat zijn de effecten van mediakeuze op de waardering van slechtnieuwsberichten? Aan dit onderzoek hebben 120 respondenten meegedaan. De verwachting was het medium voicemail het meest gewaardeerd zou worden, omdat er interpersoonlijke cues bij betrokken zijn. Deze hypothese kon worden bevestigd. De belangrijkste resultaten van dit onderzoek laten zien dat voicemail de beste zendereigenschappen heeft en dus de sympathiekste indruk maakt. Toch geven de respondenten de voorkeur aan brief voor het ontvangen van slechtnieuwsberichten.
dc.description.sponsorshipUtrecht University
dc.language.isonl
dc.titleOnze excuses voor het ongemak. Een onderzoek naar de mediakeuze bij slechtnieuwsberichten van de gemeente Zwolle
dc.type.contentMaster Thesis
dc.rights.accessrightsOpen Access
dc.subject.keywordsMediakeuze, slechtnieuwsberichten
dc.subject.courseuuCommunicatiestudies


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record