dc.rights.license | CC-BY-NC-ND | |
dc.contributor.advisor | Bos, A. | |
dc.contributor.author | Haring, S. | |
dc.date.accessioned | 2013-03-12T18:04:06Z | |
dc.date.available | 2013-03-12 | |
dc.date.available | 2013-03-12T18:04:06Z | |
dc.date.issued | 2013 | |
dc.identifier.uri | https://studenttheses.uu.nl/handle/20.500.12932/12748 | |
dc.description.abstract | In dit onderzoek wordt gekeken naar het effect van de veranderingen in de maatschappij voor de professie maatschappelijk werk. Hierbij wordt de nadruk gelegd op de positie van de schoolmaatschappelijk werker in het basisonderwijs. De kwetsbaarheid die met het beroep gepaard gaat, wordt gecreëerd door invloed van onder andere de overheid, waarden vanuit de professie en invloed van de klant. Samengevat wordt gesteld dat een professional met een maatschappelijke taak vatbaar is voor kritiek. Om zichzelf een plek te geven in het krachtenveld waarin hij zich bevindt, moet een schoolmaatschappelijk werker bewust zijn van de positie die hij bekleedt. Om zich staande te houden in het krachtenveld zal hij zijn positie moeten bewaken en afbakenen. In de alledaagse praktijk betekent dit dat hij constant zal moeten verwoorden wie hij is, maar voornamelijk laten zien wat hij kan betekenen in het samenwerkingsproces. | |
dc.description.sponsorship | Utrecht University | |
dc.format.extent | 984574 bytes | |
dc.format.mimetype | application/pdf | |
dc.language.iso | nl | |
dc.title | De positie van de schoolmaatschappelijk werker in het basisonderwijs | |
dc.type.content | Bachelor Thesis | |
dc.rights.accessrights | Open Access | |
dc.subject.keywords | Professional, krachtenveld, maatschappelijke taak, schoolmaatschappelijk werker | |
dc.subject.courseuu | Bestuurs- en organisatiewetenschap | |