Show simple item record

dc.rights.licenseCC-BY-NC-ND
dc.contributor.advisorBos, A.
dc.contributor.authorHaring, S.
dc.date.accessioned2013-03-12T18:04:06Z
dc.date.available2013-03-12
dc.date.available2013-03-12T18:04:06Z
dc.date.issued2013
dc.identifier.urihttps://studenttheses.uu.nl/handle/20.500.12932/12748
dc.description.abstractIn dit onderzoek wordt gekeken naar het effect van de veranderingen in de maatschappij voor de professie maatschappelijk werk. Hierbij wordt de nadruk gelegd op de positie van de schoolmaatschappelijk werker in het basisonderwijs. De kwetsbaarheid die met het beroep gepaard gaat, wordt gecreëerd door invloed van onder andere de overheid, waarden vanuit de professie en invloed van de klant. Samengevat wordt gesteld dat een professional met een maatschappelijke taak vatbaar is voor kritiek. Om zichzelf een plek te geven in het krachtenveld waarin hij zich bevindt, moet een schoolmaatschappelijk werker bewust zijn van de positie die hij bekleedt. Om zich staande te houden in het krachtenveld zal hij zijn positie moeten bewaken en afbakenen. In de alledaagse praktijk betekent dit dat hij constant zal moeten verwoorden wie hij is, maar voornamelijk laten zien wat hij kan betekenen in het samenwerkingsproces.
dc.description.sponsorshipUtrecht University
dc.format.extent984574 bytes
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isonl
dc.titleDe positie van de schoolmaatschappelijk werker in het basisonderwijs
dc.type.contentBachelor Thesis
dc.rights.accessrightsOpen Access
dc.subject.keywordsProfessional, krachtenveld, maatschappelijke taak, schoolmaatschappelijk werker
dc.subject.courseuuBestuurs- en organisatiewetenschap


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record