Show simple item record

dc.rights.licenseCC-BY-NC-ND
dc.contributor.advisorZandsteeg, G.A.B.
dc.contributor.advisorSchaap, H.
dc.contributor.authorEkkelenkamp, G.H.
dc.date.accessioned2013-03-06T18:01:00Z
dc.date.available2013-03-06
dc.date.available2013-03-06T18:01:00Z
dc.date.issued2013
dc.identifier.urihttps://studenttheses.uu.nl/handle/20.500.12932/12722
dc.description.abstractDit empirische onderzoek vond plaats bij 46 leerkrachten in het primair onderwijs in Nederland. Met behulp van het drie componenten model voor occupational commitment van Meyer, Allen en Smith (1993) is het occupational commitment van leerkrachten onderzocht. De onderzoeksresultaten suggereren dat er geen verschillen in occupational commitment zijn tussen leerkrachten op basis van deelname aan de functiemix. Wel is er in dit onderzoek op basis van deelname aan de functiemix een verschil gevonden in de waardering van het schoolklimaat. In het onderzoek van Collie, Shapka en Perry (2011) is een positieve relatie gevonden tussen de waardering het schoolklimaat en occupational commitment. In dit onderzoek werd een vergelijkbare relatie gevonden tussen de waardering van het schoolklimaat en de deelschaal affective commitment.
dc.description.sponsorshipUtrecht University
dc.format.extent427900 bytes
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isoen
dc.titleDe functiemix, de waardering van het schoolklimaat en occupational commitment in het primair onderwijs.
dc.type.contentMaster Thesis
dc.rights.accessrightsOpen Access
dc.subject.courseuuOnderwijskundig ontwerp en advisering


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record