Show simple item record

dc.rights.licenseCC-BY-NC-ND
dc.contributor.advisorLehmann, A.S.
dc.contributor.authorLunteren, F. van
dc.date.accessioned2013-02-22T18:01:39Z
dc.date.available2013-02-22
dc.date.available2013-02-22T18:01:39Z
dc.date.issued2013
dc.identifier.urihttps://studenttheses.uu.nl/handle/20.500.12932/12660
dc.description.abstractDeze masterthesis benadert New media art als een 'third culture', een speelveld om (1) dualismen tussen technologie en esthetiek te benaderen en (2) nieuwe esthetische ideeën en theorieën te verkennen. Er wordt een aangezet gegeven tot een nieuw esthetisch besef, waarbinnen de werken worden benaderd als een procesmatig systeem. Deze theorieën zijn niet beperkt tot de kunstwetenschappen, maar vinden hun oorsprong in allerlei disciplines en domeinen. Deze uiteenzetting dient als gereedschap om werken binnen New media art op een systematische wijze te analyseren en contextualiseren.
dc.description.sponsorshipUtrecht University
dc.format.extent1029900 bytes
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isonl
dc.titleMarked by Technical Trauma
dc.type.contentMaster Thesis
dc.rights.accessrightsOpen Access
dc.subject.keywordsnew media art, media art, aesthetics, esthetiek, post-media aesthetics, the new aesthetic, intermedialiteit, visuele cultuur, two cultures, endo-aesthetics, third culture, glitch art, intermedia, art-science
dc.subject.courseuuNieuwe media en digitale cultuur


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record