Show simple item record

dc.rights.licenseCC-BY-NC-ND
dc.contributor.advisorElferen, I.A.M. Van
dc.contributor.authorBouten, S.A.E.
dc.date.accessioned2013-02-21T18:02:35Z
dc.date.available2013-02-21
dc.date.available2013-02-21T18:02:35Z
dc.date.issued2013
dc.identifier.urihttps://studenttheses.uu.nl/handle/20.500.12932/12630
dc.description.abstractImmersie is een belangrijk onderdeel van het spelen van games. Diëgetisch geluid speelt hier een belangrijke rol in. Door snelle ontwikkelingen in de technische mogelijkheden van games, is geluid een steeds prominentere rol gaan spelen bij het spelen van games. Diëgetisch geluid speelt een belangrijke rol in het opwekken van een gevoel van realisme bij de gamer, één van de voorwaarden waaronder immersie plaats kan vinden. Ten slotte wordt het diëgetische geluid voor het grootste gedeelte bepaald en gevormd door de gamer. Door deze interactie draagt het diëgetische geluid sterk bij aan immersie. Concluderend kan gezegd worden dat er zonder diëgetisch geluid geen immersie plaats kan vinden.
dc.description.sponsorshipUtrecht University
dc.format.extent683424 bytes
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isonl
dc.titleSpelen met geluid Een onderzoek naar diëgetisch geluid in games en de bijdrage daarvan aan immersie
dc.type.contentBachelor Thesis
dc.rights.accessrightsOpen Access
dc.subject.keywordsgames, immersie, geluid
dc.subject.courseuuCommunicatie- en informatiewetenschappen


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record