Show simple item record

dc.rights.licenseCC-BY-NC-ND
dc.contributor.advisorRaben, R.
dc.contributor.authorNoot, M.
dc.date.accessioned2013-02-20T18:01:06Z
dc.date.available2013-02-20
dc.date.available2013-02-20T18:01:06Z
dc.date.issued2013
dc.identifier.urihttps://studenttheses.uu.nl/handle/20.500.12932/12602
dc.description.abstractDe gedeeltelijke liberalisering van de Chinese economie bood ruimte voor de terugkeer van oud gedachtegoed gebaseerd op de minderwaardigheid van vrouwen. De Chinese vrouw heeft hierdoor niet op een gelijkwaardige manier kunnen profiteren van China's economische opmars. In deze scriptie staat de representatie van de stedelijke vrouw in Chinese films centraal. Het onderzoek richt zich op de periode tussen 1992 en 2012 waarin China zich ontpopte tot economische grootmacht. Bij analyse van films van de Vijfde en Zesde Generatie cineasten komt naar voren dat de gevolgen van de economische hervormingen sterk hun weerslag hebben op de Chinese cinema. De achtergestelde positie van de Chinese vrouw is echter zelden punt van kritiek.
dc.description.sponsorshipUtrecht University
dc.format.extent1883079 bytes
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isonl
dc.titleHappy Times. De verbeelding van de stedelijke vrouw in Chinese films sinds 1992.
dc.type.contentMaster Thesis
dc.rights.accessrightsOpen Access
dc.subject.keywordsChina, Cinema, representatie, vrouwen, vrouwenrechten, cultuur, geschiedenis
dc.subject.courseuuInternationale betrekkingen in historisch perspectief


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record