dc.rights.license | CC-BY-NC-ND | |
dc.contributor.advisor | Mooldijk, A.H. | |
dc.contributor.author | Uijtdewilligen, P.J.E. | |
dc.date.accessioned | 2013-02-12T18:01:13Z | |
dc.date.available | 2013-02-12 | |
dc.date.available | 2013-02-12T18:01:13Z | |
dc.date.issued | 2013 | |
dc.identifier.uri | https://studenttheses.uu.nl/handle/20.500.12932/12574 | |
dc.description.abstract | Scheikunde is een abstract vak en vraagt veel inbeeldingsvermogen van de leerlingen. Applets zijn computerprogrammaatjes die daarbij van grote hulp kunnen zijn, omdat deze beter kunnen visualiseren en simuleren dan een plaatje kan. Met dit onderzoek is gepeild in welke mate applets gebruikt worden en waarop docenten letten bij de selectie van applets. Verder is nagegaan of er behoefte was aan een keurmerk.
In dit onderzoek is gebruik gemaakt van een enquête die gehouden is bij 60 scholen in de provincie Gelderland en Utrecht. Uit de enquête is naar voren gekomen dat 44% van de docenten in de steekproef applets gebruikt. Verder zijn er 8 selectiecriteria uit het onderzoek gekomen die door scheikunde docenten worden gebruikt bij het selecteren van hun applets. Deze selectiecriteria zijn in te delen in drie categorieën, namelijk motivatie, presentatie en probleem oplossend vermogen.
Dit onderzoek is interessant voor scheikunde docenten die overwegen applets te gaan gebruiken of geïnteresseerd zijn in het werken met applets. | |
dc.description.sponsorship | Utrecht University | |
dc.format.extent | 815808 bytes | |
dc.format.mimetype | application/pdf | |
dc.language.iso | nl | |
dc.title | Applets in het huidige scheikunde onderwijs | |
dc.type.content | Master Thesis | |
dc.rights.accessrights | Open Access | |
dc.subject.keywords | applets | |
dc.subject.keywords | scheikunde | |
dc.subject.keywords | selectiecriteria | |
dc.subject.keywords | keurmerk | |
dc.subject.courseuu | Leraar Voorbereidend Hoger Onderwijs in Scheikunde | |