dc.rights.license | CC-BY-NC-ND | |
dc.contributor.advisor | Visser, T.D. | |
dc.contributor.author | Klaassen, I.T. | |
dc.contributor.author | Vries, J. de | |
dc.date.accessioned | 2013-02-04T18:00:56Z | |
dc.date.available | 2013-02-04 | |
dc.date.available | 2013-02-04T18:00:56Z | |
dc.date.issued | 2013 | |
dc.identifier.uri | https://studenttheses.uu.nl/handle/20.500.12932/12545 | |
dc.description.abstract | Vanaf 2006 zijn alle middelbare scholen van overheidswege verplicht een visie te verwoorden in het beleidsplan of schoolgids over burgerschapsvorming. Toch valt het voor het bestuur van de school vaak niet mee om aan de Wet Actief burgerschap en Integratie invulling te geven. Scholen krijgen veel ruimte voor eigen invulling van het beleid. Het is de vraag of de overheid niet meer handvatten zou moeten geven voor een betere uitvoering van deze wet. Het onderzoek richt zich op de visie van het schoolbestuur op de beleidsvoering van de Wet Actief burgerschap en Integratie. | |
dc.description.sponsorship | Utrecht University | |
dc.format.extent | 307088 bytes | |
dc.format.mimetype | application/pdf | |
dc.language.iso | nl | |
dc.title | Visie op vorming: de visie van scholen op burgerschapsvorming in het onderwijs | |
dc.type.content | Master Thesis | |
dc.rights.accessrights | Open Access | |
dc.subject.keywords | Burgerschap, burgerschapsvorming, onderwijs, aanpassingsmodel, individualiseringsmodel, kritisch democratisch model | |
dc.subject.courseuu | Leraar VHO Geschiedenis en Staatsinrichting | |