Show simple item record

dc.rights.licenseCC-BY-NC-ND
dc.contributor.advisorVisser, T.D.
dc.contributor.authorKlaassen, I.T.
dc.contributor.authorVries, J. de
dc.date.accessioned2013-02-04T18:00:56Z
dc.date.available2013-02-04
dc.date.available2013-02-04T18:00:56Z
dc.date.issued2013
dc.identifier.urihttps://studenttheses.uu.nl/handle/20.500.12932/12545
dc.description.abstractVanaf 2006 zijn alle middelbare scholen van overheidswege verplicht een visie te verwoorden in het beleidsplan of schoolgids over burgerschapsvorming. Toch valt het voor het bestuur van de school vaak niet mee om aan de Wet Actief burgerschap en Integratie invulling te geven. Scholen krijgen veel ruimte voor eigen invulling van het beleid. Het is de vraag of de overheid niet meer handvatten zou moeten geven voor een betere uitvoering van deze wet. Het onderzoek richt zich op de visie van het schoolbestuur op de beleidsvoering van de Wet Actief burgerschap en Integratie.
dc.description.sponsorshipUtrecht University
dc.format.extent307088 bytes
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isonl
dc.titleVisie op vorming: de visie van scholen op burgerschapsvorming in het onderwijs
dc.type.contentMaster Thesis
dc.rights.accessrightsOpen Access
dc.subject.keywordsBurgerschap, burgerschapsvorming, onderwijs, aanpassingsmodel, individualiseringsmodel, kritisch democratisch model
dc.subject.courseuuLeraar VHO Geschiedenis en Staatsinrichting


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record