dc.rights.license | CC-BY-NC-ND | |
dc.contributor.advisor | Koster, Bob | |
dc.contributor.author | Klompmaker, E.J. | |
dc.date.accessioned | 2013-02-04T18:00:53Z | |
dc.date.available | 2013-02-04 | |
dc.date.available | 2013-02-04T18:00:53Z | |
dc.date.issued | 2013 | |
dc.identifier.uri | https://studenttheses.uu.nl/handle/20.500.12932/12541 | |
dc.description.abstract | In dit onderzoek is gebleken dat er geen sprake is van een naadloze aansluiting van VMBO-tl op Havo. Voor het vak Engels bestaat op het Sint Vituscollege Bussum wel een programma voor doorstromers. Onderzocht is of dit voldoende is volgens leerlingen en docenten en zo niet, waar dan de verschillen liggen en wat er aan gedaan moet worden. Hiertoe doe ik een aantal aanbevelingen aan het eind van mijn onderzoek. De hiaten en knelpunten die de leerlingen ervaren liggen vooral op het gebied van lesinhoud, zelfstandigheid en studievaardigheden. Leerlingen geven aan dat ze behoefte hebben aan eerdere kennismaking met de manier van lesgeven en verwerken van grotere hoeveelheden. Dus niet pas op de Havo, maar al in een voortraject op het Vmbo. | |
dc.description.sponsorship | Utrecht University | |
dc.format.extent | 403015 bytes | |
dc.format.mimetype | application/pdf | |
dc.language.iso | nl | |
dc.title | Aansluiting VMBO-TL op Havo voor het vak Engels | |
dc.type.content | Master Thesis | |
dc.rights.accessrights | Open Access | |
dc.subject.keywords | Aansluiting, VMBO-tl, Havo | |
dc.subject.courseuu | Leraar Voorbereidend Hoger Onderwijs in Engels | |